Brev:
Sut og sutteflaske
13. oktober 2009
Alder:
10 mdr.
Sut og sutteflaske
Hej Helen : )
Vores datter Emilie er nu 10 mdr.
Emilie bruger sut og sutteflaske fra mærket "AVENT".
Jeg har "glemt", at skifte sutten ud til et nummer større, så hun bruger stadig størrelse 0-6 mdr og ikke 6-12 mdr, som jeg faktisk havde købt til hende, men nu vil hun ikke have den nye størrelse. Hvordan er det lige med sutter og hvor længe, er det godt for hende at sutte?
Hun har fået en tand i undermunden og en til er på vej i under- og overmunden.
Emilie's madplan:
08.00 Havregrød med frugtmos og vand
09.30-10.00 Flaske (hun drikker ikke altid det hele) og puttes til formiddagslur
12.oo Rugbrødshapser med smørbart pålæg, frugt og vand. Det er ikke altid hun får grøntsagsmos...
14.00-14.30 Flaske og eftermiddagslur
16.oo Grød (ikke havrerød, men anden...) m. frugtmos eller en bolle med smør, frugt, babykiks og vand
18.00 Hun spiser det vi spiser eller hun får noget andet som hun kan lide. Hun er glad for f.eks. lasagne, sammenkogte retter, fiskepinde m. kartofler, grønsagsmos m. kartoffel, fisk...men det varierer lidt med appetitten, men det er vel normalt for babyer!?
Emilie vil meget gerne have noget i hånden, når hun skal spise, et stykke brød eller andet, ellers sidder hun og fagter med hænderne!?
Jeg hjælper hende selvfølgelig med at spise og drikke af kop, men hun får også skeen og koppen i egen hånd, så hun kan prøve selv, men hvordan gør man det egentlig bedst med ske og kop??
20.00 Flaske og puttes
24.00 Flaske ( dette tidspunkt varierer lidt, den kan også blive 01.30...)
Vi lader hende sove til hun vil have en flaske, for man skal vel ikke begynde at vække hende, for at give hende "natflasken"?!
Hvor længe skal man blive ved med at give flaske? Og hvornår må man egentlig starte med almindelige mælkeprodukter?
Venlig hilsen
Gitte