Sut og sutteflaske

13. oktober 2009

Alder:
10 mdr.

Sut og sutteflaske

Hej Helen : )

Vores datter Emilie er nu 10 mdr.

Emilie bruger sut og sutteflaske fra mærket "AVENT".
Jeg har "glemt", at skifte sutten ud til et nummer større, så hun bruger stadig størrelse 0-6 mdr og ikke 6-12 mdr, som jeg faktisk havde købt til hende, men nu vil hun ikke have den nye størrelse. Hvordan er det lige med sutter og hvor længe, er det godt for hende at sutte?

Hun har fået en tand i undermunden og en til er på vej i under- og overmunden.

Emilie's madplan:

08.00 Havregrød med frugtmos og vand

09.30-10.00 Flaske (hun drikker ikke altid det hele) og puttes til formiddagslur

12.oo Rugbrødshapser med smørbart pålæg, frugt og vand. Det er ikke altid hun får grøntsagsmos...

14.00-14.30 Flaske og eftermiddagslur

16.oo Grød (ikke havrerød, men anden...) m. frugtmos eller en bolle med smør, frugt, babykiks og vand

18.00 Hun spiser det vi spiser eller hun får ...

Annonce

... noget andet som hun kan lide. Hun er glad for f.eks. lasagne, sammenkogte retter, fiskepinde m. kartofler, grønsagsmos m. kartoffel, fisk...men det varierer lidt med appetitten, men det er vel normalt for babyer!?
Emilie vil meget gerne have noget i hånden, når hun skal spise, et stykke brød eller andet, ellers sidder hun og fagter med hænderne!?
Jeg hjælper hende selvfølgelig med at spise og drikke af kop, men hun får også skeen og koppen i egen hånd, så hun kan prøve selv, men hvordan gør man det egentlig bedst med ske og kop??

20.00 Flaske og puttes

24.00 Flaske ( dette tidspunkt varierer lidt, den kan også blive 01.30...)
Vi lader hende sove til hun vil have en flaske, for man skal vel ikke begynde at vække hende, for at give hende "natflasken"?!

Hvor længe skal man blive ved med at give flaske? Og hvornår må man egentlig starte med almindelige mælkeprodukter?

Venlig hilsen

Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder